Informatie

Testen


Testen is één van de belangrijkste aspecten van het ontwerpen en produceren van footbikes. We testen onze footbikes in het technische testinstituut in Jablonec en voldoen aan alle wettelijke vereisten. Helaas zijn de bijgewerkte normen niet in overeenstemming met de huidige marktsituatie. Deze standaard richt zich met name op de footbikes met in-line wielen. Daarom hebben we onze eigen interne methode voorbereid om footbikes en hun componenten te testen. Deze interne standaard is strenger dan de vereiste, maar het concentreert zich ook meer op de gebruiksvoorwaarden. Testen gebeurt zowel binnen als buiten.


Maar laten we beschrijven hoe het ontwerpen en testen van de footbike echt werkt - we gaan u het hele proces voorstellen in de volgende basisdemonstratie:

De eerste stap is het verzamelen en analyseren van gegevens: de footbike is voorzien van tensometers waarmee de richting en het effect van verschillende krachten kunnen worden geregistreerd. Daarna worden de resultaten verwerkt, de verzamelde gegevens geanalyseerd en vervolgens de randvoorwaarden voor het ontwerp van de footbike opgesteld, inclusief mogelijke aanpassingen aan de constructie van de footbike.

Tenzometry 1Tensometer plaatsen op het footbike frame.


Měřící tabletDe gegevens worden verzameld in de computer die aan het stuur is bevestigd.


De vastgestelde randvoorwaarden (een belasting die de footbike moet verwerken) die tijdens de analyse werden verzameld, worden gebruikt voor het ontwerpen van de footbike. We projecteren een model en verifiëren de gegevens met behulp van de theoretische berekeningen. Als alles in orde is, kunnen we beginnen met het bouwen van het prototype. De laatste stap is het testen van testplekken en in de echte wereld. Alle verzamelde testgegevens worden gebruikt voor het eindproduct.



De belangrijkste stap is het testen van het materiaal moeheid gedrag. Volgens de statische belasting kunnen we niet vaststellen of de footbike genoeg is gedimensioneerd. Dat komt omdat tijdens de rit verschillende krachten van invloed zijn op de footbike, wat anders is dan de statische belasting. Daarom concentreren we ons op het testen van de vermoeiingsbreuk veroorzaakt door variabele dynamische krachten.



De test toestand van de complete footbike is erg belangrijk, omdat het testproces hierdoor korter wordt. Carl II (de naam van ons nieuwste station voor de complete footbike) kan binnen twee maanden bijna 40.000 km rijden - dat is voldoende voor het testen van de rijder. Carl zegt dat hij helemaal geen stimulerende middelen gebruikt, maar daar zijn we niet zo zeker van. De rit van Carl laat perfect zien hoe de materiële vermoeidheid werkt.



En waar ga je heen, Carl? Omdat Carl een voorbeeldige en goede kerel is, rijdt hij zoals we hem vertellen. Carl is uitgerust met opgenomen gegevens van eerdere observatie en "hij" treft footbike met dezelfde spanning alsof hij ermee reed. Hij herhaalt de ingestelde rijcyclus en rijdt duizenden kilometers in korte tijd. We kunnen de echte spanning simuleren en het gedrag van de footbike testen onder langdurige inspanning. Het stelt ons in staat footbikes van hoge kwaliteit op de markt te brengen. Deze methode is ook van toepassing op het testen van willekeurig gekozen stukken uit de productieserie.