Informatie

Testen


Testen is één van de belangrijkste aspecten van het ontwerpen en produceren van footbikes. We testen onze footbikes in het technische testinstituut in Jablonec, en voldoen aan alle wettelijke vereisten. Helaas zijn de bijgewerkte normen niet in overeenstemming met de huidige marktsituatie. Deze standaard richt zich met name op de footbikes met in-line wielen. Daarom hebben we onze eigen interne methode ontwikkeld om footbikes en hun componenten te testen. Deze interne standaard is strenger dan de vereiste, maar het concentreert zich ook meer op het echte gebruik van de footbike. Testen gebeurt zowel binnen als buiten.


Laten we beschrijven hoe het ontwerpen en testen van de footbike echt werkt - we gaan u het hele proces voorstellen in de volgende basisdemonstratie:

De eerste stap is het verzamelen en analyseren van gegevens: de footbike is voorzien van tensiometers waarmee de richting en het effect van verschillende krachten kunnen worden geregistreerd. Daarna worden de resultaten verwerkt, de verzamelde gegevens geanalyseerd en vervolgens de randvoorwaarden voor het ontwerp van de footbike opgesteld, inclusief mogelijke aanpassingen aan de constructie van de footbike.

Tenzometry 1Tensiometer plaatsen op het footbike frame.


Měřící tabletDe gegevens worden verzameld in de computer die aan het stuur is bevestigd.


De vastgestelde randvoorwaarden (de belasting die de footbike moet kunnen verdragen) die tijdens de analyse werden verzameld, worden gebruikt voor het ontwerpen van de footbike. We ontwikkelen een model en verifiëren de gegevens met behulp van de theoretische berekeningen. Als alles in orde is, kunnen we beginnen met het bouwen van het prototype. De laatste stap is het testen in een testomgeving en in de echte wereld. Alle verzamelde testgegevens worden gebruikt voor het eindproduct.



De belangrijkste stap is het testen van materiaalmoeheid. We kunnen niet vaststellen of de footbike sterk genoeg is door alleen te kijken naar de statische belasting. Dat komt omdat tijdens de rit verschillende krachten van invloed zijn op de footbike, wat anders is dan de statische belasting. Daarom concentreren we ons op het testen van vermoeidheidsbreuken veroorzaakt door variabele dynamische krachten.



De testomgeving van de complete footbike is erg belangrijk, omdat het testproces hierdoor korter wordt. Carl II (de naam van ons nieuwste station voor de complete footbike) kan binnen twee maanden bijna 40.000 km rijden - dat is meer dan voldoende voor een testrijder. Carl zegt dat hij helemaal geen stimulerende middelen gebruikt, maar daar zijn we niet zo zeker van. De rit van Carl laat perfect zien hoe de materiaalmoeheid werkt.



En waar ga je heen, Carl? Omdat Carl een voorbeeldige en goede kerel is, rijdt hij zoals we hem vertellen. Carl is uitgerust met opgenomen gegevens van eerdere observatie, en "hij" belast de footbike met dezelfde spanning alsof hij er echt mee rijdt. Hij herhaalt de ingestelde rijcyclus en rijdt duizenden kilometers in korte tijd. We kunnen de belasting simuleren en het gedrag van de footbike testen onder langdurige inspanning. Het stelt ons in staat footbikes van hoge kwaliteit op de markt te brengen. Deze methode is ook van toepassing op het testen van willekeurig gekozen onderdelen uit de productieserie.